martes, 21 de abril de 2020

MARTES 21 DE ABRIL

OLA! Xa estades todos en pé? Pois imos traballar un pouquiño!



LENGUA

Y que pasa con el sustantivo en castellano?




ACTIVIDADES ONLINE:









Que quieres seguir practicando?

 Como con tantas otras cosas, para el sustantivo también nos ofrece la red muchos ejercicios interactivos para practicar de forma cómoda y autónoma. Aquí tenéis unos cuantos, para que la oportunidad de practicar (o sea, de aprender) no sea un problema.:

  •  Para empezar, ejercicios sobre el género y el número:
  •  En la página de Joaquín Genover también encontramos unos cuantos: 
  • Aquí tenéis uno que consiste en buscar los nombres comunes en un texto.
  • En la completísima página "Apuntes de lengua" también tenéis unos cuantos ejercicios variados.

lunes, 20 de abril de 2020

Luns 20 de abril

Bo día!!
Imos pola semana! Xa queda menos!!!

MATEMÁTICAS


SOCIAIS


LINGUAS

Comenzamos a repasar as categorías gramaticais.
 Iniciamos cunha presentación de todas elas, pero non vos asustedes! Imos ir traballándoas individualmente.



O SUBSTANTIVO



TAREFAS:

  • NO TEU CADERNO, FAI UN ESQUEMA DO SUBSTANTIVO E SUBE UNHA FOTOGRAFÍA DEL Á TÚA CARPETA DE DRIVE. (Tedes ata o mércores 22 pola tarde/noite para facelo)
  • ACTIVIDADES ONLINE:





viernes, 17 de abril de 2020

Venres 17 de abril

MATEMÁTICAS 17-04-20
  1. Expresa en la unidad indicada:

75 cm=                                           m
1hm=                                              mm
28 cm=                                           dm
2,54 hm=                                        cm
1.350 mm=                                     dm
845dm=                                          hm

  1. Expresa en metros:

15 hm y 40cm=
3km, 25 dam y 180 dm=
9dam, 1m y 25dm=

  • No teneis que imprimir la hoja, los haceis en vuestro cuaderno.
Estos ejercicios me los enviáis por el medio que prefiráis, correo electrónico o drive.
Aprovecho para enviaros un enlace a un cuadernillo de matemáticas del que os iré poniendo ejercicios. Teneis que abrirlo en chrome.
Para cualquier duda me escribís un correo.

LENGUA:
Leemos este fin de semana? Son muchas las páginas que ofrecen descargas gratuitas de libros para sobrellevar mejor la cuarentena. 
Hoy os presento CASA DEL LIBRO, en concreto la colección Ever After High. Para disfrutarlos, deberás descargar la aplicación TARGUS :

A la derecha del libro que elijas tienes el enlace y unas instrucciones. 
¡También puedes leer cualquier otro libro que tengas pendiente!
Escoge uno, lee y cubre en Drive esta ficha de lectura una vez que hayas terminado:

  1. Título de la obra:
  2. Autor/a:
  3. Fecha de publicación:
  4. Editorial:

  1. Breve biografía del autor/a del libro. (5-10 líneas)
  2. Resumen de la historia. (5-10 líneas)
  3. Tema/s que trata (amor, problemas sociales, soledad, etc.).
  4. Tipo de obra según su contenido (intriga, aventuras, terror, etc.).
  5. Personajes principales.
    1. Rasgos destacados que los definen.
    2. ¿Cuál de todos te ha gustado más? ¿Por qué?
    3. ¿Te identificas con alguno? ¿Por qué?
  6. ¿Cuál ha sido el momento de la historia que más te ha llamado la atención, para bien o para mal? ¿Por qué?
  7. Análisis de la narración:
    1. ¿Quién es el narrador/a?
    2. ¿En qué persona está escrita la obra?
    3. ¿Se cuentan los hechos de forma lineal o hay saltos en el tiempo?
  8. Valoración del libro:
    1. ¿Has aprendido algo con la lectura de este libro?
    2. ¿Qué sacas de positivo de haberlo leído?

Te recuerdo que puedes pasar por el blog del cole:

y por el de la biblioteca:

Y si sois usuarios en casa de Instagram o Facebook, pedid que os enseñen las páginas de Tintileo. Cada día. sube vídeos nuevos y está deseando leer vuestros comentarios!!

jueves, 16 de abril de 2020

Xoves 16 de abril



Bo día! A polo xoves!
se pinchas na imaxe, abrirse unha páxina onde practicar as porcentaxes. 


SOLUCIÓNS EXERCICIOS C. NATURAIS 14/04/20

pax. 81, ex.2
 O pseudópodo serve para moverse e capturar alimento.
Os cilios, para moverse e atraer o alimento.
 Os flaxelos, para desprazarse.
pax.86, ex.1
• O micelio é unha rede de fíos dos fungos que medra polo chan e se ocupa de absorber o alimento.
 •  O cogomelo é a parte reprodutora dun tipo de fungos.
 •  As esporas fórmanse no cogomelo dos fungos e dan lugar a novos fungos.
pax. 86, ex. 5
• O champiñón é un alimento para as persoas. É unha relación beneficiosa para as persoas.
 •  O pé de atleta é unha enfermidade da pel das persoas producida por un fungo. É unha relación prexudicial. 
•  O fermento utilízase para cociñar algúns pratos, como os biscoitos. É unha relación beneficiosa.

Traballo C. Sociais :
 Elabora un traballo de investigación sobre Félix Rodríquez de la Fuente: quen foi, o que fixo, cal foi o seu legado…
Podes ver algún dos vídeos que fixo ao longo da súa vida.
  • Para entregar o luns 20/04/20 enviándoo ao meu correo electrónico ou no drive, como prefirades.
Repasade tema 5 de C.Sociais.



LENGUA:

¿Cómo hacer un buen resumen de un texto?

Resumir un texto consiste en reducir de forma breve, clara y precisa el contenido esencial de un texto, eliminando todo lo accidental, secundario o accesorio.

Debemos seleccionar las ideas, hechos, sentimientos, sensaciones, situaciones o acciones que sean imprescindibles, o sea, que sean básicos, principales o importantes, dejando de lado todo lo que no sea relevante.

La extensión del resumen no debe ser superior al 20 o 30 % del texto inicial. Se trata de redactar de nuevo el contenido abreviándolo, pero de modo objetivo, sin valoraciones, y usando palabras propias, no copiando o repitiendo las frases del texto original.

Para elaborar un resumen conviene haber hecho antes una lectura profunda, un buen subrayado y esquema de ideas. Una vez que tengas hecho el esquema de ideas, el resumen resulta hacerlo muy fácil, pues únicamente tienes que redactar en varias oraciones lo que en el esquema has enunciado de modo sintético y con números o guiones.


LO TIENES? PUES AHORA A PRACTICAR ! 
ESCRIBE UN RESUMEN DE TU TRABAJO DE FÉLIX RODRÍGUEZ DE LA FUENTE ;D




miércoles, 15 de abril de 2020

MÉRCORES 15 DE ABRIL

SOLUCIÓNS ao exercicio de acentuación de onde:

1. Non é porque o acento gráfico incremente o risco de contaxio, non. É por ser unha palabra grave rematada en -s. Se fose aguda (coronavirús) ou esdrúxula (coronárivus) si o levaría.

2. Cantos tiles faltan e onde nas seguintes frases, pense o número, mire onde e comprobe:


  • Por que a xente considera que o papel hixiénico é bo para combater o virus e se non o pensa, por que acabou con el no súper?

-3 acentos gráficos
-Os interrogativos ou "el" non levan acentos gráficos.


  • Auga e xabón. É a fórmula máis eficaz para inactivar o virus. Ademais, as mans representan a vía de transmisión máis directa.

-7 acentos gráficos
-"mais" lévao cando é adverbio de cantidade
-"ademais" non o leva por ser aguda rematada en ditongo+s


  • As máscaras só son útiles se as usa unha persoa enferma e o persoal sanitario e as combinan co lavado frecuente de mans. Debe empregalas se, estando sa, coida de alguén cunha posíbel infección. Tampouco son válidas as do Entroido de Verín.

-8 acentos gráficos
-"só" lévao  cando é adverbio de cantidade, que é case sempre
-"sa" non leva o diacrítico porque non hai que direfenciala de outra palabra. Aínda que ás veces alguén a poña con acento.


  • O protocolo é moi claro. Se ten síntomas chame ao 900400116 e siga as instrucións dos médicos. Non vaia ao sanatorio nin ao centro de saúde dar unha volta e ver o ambiente, só con urxencias urxentes.

-6 acentos gráficos
-"saúde" lévao porque hai hiato, non hai ditongo: sa-u-de


  • Para tusir ou esbirrar cómpre tapar a boca e o nariz contra a cara interna do cóbado, co brazo flexionado, ou usar un pano dun só uso. Aínda é peor esbirrar sobre o móbil, non porque contaxie as amizades do WhatsApp, xa se me entende ben.

-6 acentos gráficos
-"cómpre" lévaol cando significa "é necesario" e non leva cando é igual a "merque"
-o "as" de" amizades" non o leva porque non é contracción a+a, xa que o obxecto directo cando é persoas non leva preposición.


  • Pódese discutir cos veciños sobre fútbol? Só de balcón a balcón e durante o día, sen empregar vocábulos ofensivos para os apéndices auriculares dos demais.

-8 acentos gráficos
-"fútbol" lévao por ser pronunciada como grave e rematar en -l
-"demais" non o leva por ser aguda rematada en ditongo +s


  • Facilmente o autobús, o avión, o helicóptero non sexan os vehículos máis axeitados nestes días. Mellor, como se dicía antano, o coche de San Fernando, un anaquiño a pé e outro camiñando, e con metros de separación.

-9 acentos gráficos
-Os adverbios rematados en -mente non o levan
-"pé" leva acento diacrítico para diferencialo do nome de letra


  • Comodamente sentada no sofá non contaxio a ninguén, nin pola televisión, nin polo móbil, nin a berros. Facilmente sexa o momento de ler algúns libros que estaban collendo po.

-5 acentos gráficos
-"po" non o precisa, non hai que diferencialo doutra palabra


  • Tarefas para hoxe, tomar o sol na ventá (e se non teño sol?), vinte e dúas flexións no chan, 50 levantamentos en cada man do dicionario de inglés, brincar polo corredor á pata coxa.

-5 acentos gráficos
-O último "á" debe levalo porque se entende que  é a+a


  • Esta derradeira non ten acentos g., vai para todos e todas as profesionais que fan que o mundo funcione mentres os demais estamos na casa, son marabillosos/as, non precisan acentos g., van sobrados/as. Son as/os nosos heroes.


REMATE: Cantos acentos gráficos eran? 57
Se é necesario, corrixe no teu documento ;D

Mércores 15 de abril

Hoy, después de aplaudir, estreno en YouTube del espectáculo "Entretréshttps://youtu.be/bW3y9HiRoyc" de TRICICLE. ¡Imperdible!


Antes, un poco de repaso sobre palabras homónimas y palabras parónimas:



  • palabras homónimas: son aquellas palabras que tienen forma, origen y significado diferente pero que con la evolución de la lengua han acabado teniendo una forma o una pronunciación igual y han mantendido su significado y origen distinto. Por ejemplo, vaca/baca.
  • palabras parónimas: son las palabras que se escriben parecido y tienen pronunciación y significados distintos. Por ejemplo, actitud/aptitud.




  • Utiliza la parónima correcta en los siguientes ejercicios:


Ahí: es un adverbio de lugar
Ay: es una interjección.
Hay: es una forma conjugada del verbo haber.

__________ un libro de física sobre la mesa.
Es____________donde debes ir esta tarde.
¡_____________ dijo Sebastián cuando se lastimó la mano.
Esta mañana dejaste los lentes ______________ , sobre la cama.
Entre_______, en esa tienda es donde_________ mayor cantidad de productos.
En nuestro país _________que hacer cumplir las leyes.






martes, 14 de abril de 2020

Mércores 15 de abril

Investiga y realiza unha manualidad con papel. Si te animas y grabas un videotutorial, ¡lo colgaremos en el blog del cole para que los compañeros del colegio puedan realizarla!

Si nos sabes por dónde empezar, aquí tienes muchas ideas!


Tendréis a mano un vaso de plástico? Buscar bien y... ¡a practicar!



MARTES 14 DE ABRIL

Bo día!
Xa estamos de volta!! 

Ben de "vacacións"? Esperamos que veñades con moito ánimo!

Ahí vai a tarefa de hoxe!:



Esta tarefa ten de prazo ata o xoves 16


LINGUA GALEGA

A VOLTAS COA ACENTUACIÓN!

Aprendendo a poñer o acento gráfico na corentena do coronavirus

1- Por que coronavirus non leva acento gráfico?
2- Cantos tiles faltan e onde nas seguintes frases, pense o número, mire onde e comprobe:
  • Por que a xente considera que o papel hixienico e bo para combater o virus, e se non o pensa, por que acabou con el no super?
  • Auga e xabon. E a formula mais eficaz para inactivar o virus. Ademais, as mans representan a via de transmision mais directa.
  • As mascaras so son utiles se as usa unha persoa enferma e o persoal sanitario e as combinan co lavado frecuente de mans. Debe empregalas se, estando sa, coida de alguen cunha posibel infeccion. Tampouco son validas as do Entroido de Verin. O protocolo e moi claro. Se ten sintomas chame ao 900400116 e siga as instrucions dos medicos. Non vaia ao sanatorio nin ao centro de saude dar unha volta e ver o ambiente, so con urxencias urxentes.
  • Para tusir ou esbirrar compre tapar a boca e o nariz contra a cara interna do cobado, co brazo flexionado, ou usar un pano dun so uso. Ainda e peor esbirrar sobre o mobil, non porque contaxie as amizades do WhatsApp, xa me entende ben.
  • Podese discutir cos veciños sobre futbol? So de balcon a balcon e durante o dia, sen empregar vocabulos ofensivos para os apendices auriculares dos demais.
  • Facilmente o autobus, o avion, o helicoptero non sexan os vehiculos mais axeitados nestes dias. Mellor, como se dicia antano, o coche de San Fernando, un anaquiño a pe e outro camiñando, e con metros de separacion.
  • Comodamente sentada no sofa non contaxio a ninguen, nin pola television, nin polo mobil, nin a berros. Facilmente sexa o momento de ler alguns libros que estaban collendo po.
  • Tarefas para hoxe, tomar o sol na venta (e se non teño sol?), vinte e duas flexions no chan, 50 levantamentos en cada man do dicionario de ingles, brincar polo corredor a pata coxa. (Estou bromeando!)
  • Esta derradeira non ten acentos g., vai para todos e todas as profesionais que fan que o mundo funcione mentres os demais estamos na casa, son marabillosos/as, non precisan acentos g., van sobrados/as. Son as/os nosos heroes.

Contesta á primera pregunta e copia o texto nun documento en Drive. Mañá as solucións!

viernes, 3 de abril de 2020

Venres 3 de abril


Bo día! Último día do trimestre e ... vacacións!!
Imos de viaxe?, si, si... ledes ben: imos de viaxe!!
De viaxe virtual, claro...

Como tarefa de Semana Santa, propóñonos que viaxedes a ese lugar soñado e que nos concedes ao resto como foi.  

Primeiramente, planificamos:
  • Onde vou?
  • Con quen vou?
  • Cantos cartos me fan falta?
  • A que distancia está? Como chego?
  • Necesito pasaporte? 
  • Alguna recomendación sanitaria especial? 
  • Costumes sociais diferentes ás miñas?
  • Onde me aloxo?
  • Que idioma falan?
  • Como é o país?
  • Que roupa teño que levar?
  • Que lugares teño que visitar?
Redáctao en forma de diario, dende o primeiro día que empezas a planificar (hoje), ata o día que volvas (13 de abril). Cada día conta o que visitas, as comidas que fas... e ilústrao con fotografías, vídeos, enlaza unha web ...

Vaino facendo no soporte que prefiras e de maneira que o podamos compartir (sería xenial un blog!)

Xa sabes onde vas? 

Boa viaxe e FELICES VACACIÓNS!

jueves, 2 de abril de 2020

Xoves, 2 de abril

Bo día! hoxe é o Día Internacional do Libro Infantil, de modo que a tarefa de Lingua de hope é... escribir o teu conto preferido! Faino na túa carpeta de Drive.

Outras cousas a facer hoxe... son:









miércoles, 1 de abril de 2020

Mércores 1 de abril


Hoy en Educación Artística...
Te atreves con un poco de magia para impresionar a tus familiares?
SSSHHHHHH!! Baja el volumen y aprende este truco!
¡Después nos pones en los comentarios cómo te ha ido!



En esta página nos ofrecen juegos imprimibles. Sencillos y rápidos. Me cuentas si te has divertido con ellos?


Te atreves a construir un instrumento musical? Puedes inspirarte en el enlace anterior o buscando en Pinterest. Cuando lo tengas hecho, me envías un vídeo para escuchar su sonido?




Logros e retos da UE